Conheça o JobBOSS²

O JobBOSS da ECi é um software de gerenciamento de lojas baseado em tarefas, projetado especificamente para fabricantes de modo personalizado e misto; é uma solução integrada desde a cotação até o pagamento no caixa que oferece visibilidade e controle completos de um negócio de manufatura. Disponível como um software na nuvem ou no local, cada opção oferece modelos de preços flexíveis e assinaturas mensais, permitindo escolher a melhor solução para o negócio.
Os novos painéis do JobBOSS 2018 da ECi mostram as informações críticas dos negócios em tempo real.

Quem usa o JobBOSS²?

Atendendo a pequenos e médios fabricantes, o JobBOSS tem uma opção para fabricantes personalizados e de modo misto, com solução no local ou hospedada.

Onde o JobBOSS² pode ser implantado?

Nuvem, SaaS, baseado na web, Windows (desktop), Windows (local), Linux (local)

Sobre o fornecedor

  • ECI Software Solutions
  • Localizado em Grand Prairie, EUA
  • Fundado em 1999
  • Suporte por telefone
  • Bate-papo

Países disponíveis

Austrália, Canadá, Estados Unidos, Nova Zelândia

Idiomas

inglês

Sobre o fornecedor

  • ECI Software Solutions
  • Localizado em Grand Prairie, EUA
  • Fundado em 1999
  • Suporte por telefone
  • Bate-papo

Países disponíveis

Austrália, Canadá, Estados Unidos, Nova Zelândia

Idiomas

inglês

Vídeos e imagens do JobBOSS²

JobBOSS² Software - 1
JobBOSS² Software - 2
Ver mais 2
JobBOSS² Software - 1
JobBOSS² Software - 2

Compare preços do JobBOSS² com produtos similares

JobBOSS²

N/D
Versão gratuita
Teste grátis
N/D
Versão gratuita
Teste grátis
N/D
Versão gratuita
Teste grátis
US$ 569,00/mês
Versão gratuita
Teste grátis

Recursos do JobBOSS²

  • Acesso para Celular
  • Agendamento
  • Agendamento automatizado
  • Alertas/notificações
  • Arrastar e soltar
  • Banco de dados de contatos
  • CRM
  • Campos personalizáveis
  • Catalogação/Categorização
  • Cobrança e faturamento
  • Codificação e controle de documentos
  • Configurador de produto
  • Controle do processo de aprovação
  • Controles/permissões de acesso
  • Criação de ordem de serviço
  • Custos do trabalho
  • Cálculo de preços e custos
  • Cálculos de preços e custos
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • ERP
  • Estimativa de custos
  • Estimativas
  • Etiquetas de remessas
  • Geração de propostas
  • Gerenciamento de contatos
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da cadeia de fornecedores
  • Gestão da manutenção
  • Gestão da qualidade
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de capacidades
  • Gestão de descontos
  • Gestão de despesas
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de fornecedores
  • Gestão de itens
  • Gestão de modelos
  • Gestão de mudanças
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de preços e margens
  • Gestão de remessas
  • Gestão de renovações de pedidos
  • Gestão de requerimentos
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão financeira
  • Imagem de marca personalizável
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Lembretes
  • Listas de materiais
  • Operações de negócios integradas
  • Orçamentos/estimativas
  • Otimização de estoques
  • Painel de atividades
  • Planejamento de capacidades
  • Planejamento de requisitos de material
  • Planificação da produção
  • Previsão
  • Processamento de faturas
  • Rastreabilidade
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de pedidos
  • Razão geral
  • Receitas e balanço
  • Registro de pedidos
  • Relatórios e análise de dados

Alternativas ao JobBOSS²

Um sistema integrado com geração de relatórios de transação em tempo real e um espectro completo de módulos que podem ser ativados a qualquer momento.
NetSuite, o ERP em nuvem número 1 do mundo, oferece a visibilidade e o controle que você precisa para tomar decisões inteligentes e crescer com confiança. Saiba mais sobre o NetSuite
Software ERP ampliado, confiável e em tempo real, com funcionalidade enxuta e ágil, desenvolvido especialmente para empresas de manufatura de médio porte.
Shop Management ERP system for job estimating, cost tracking, scheduling, inventory, receiving, shipping, and accounting.
ERP software for job shops, custom and mixed mode manufacturers and make to order manufacturers.
EAM software to help organizations manage, maintain, and optimize their assets in a secure, intuitive, and scalable way.
Conjunto de aplicativos integrados de código aberto para CRM, ponto de serviço, sites, comércio eletrônico, vendas, contabilidade, armazéns, RH, marketing e muito mais.
Solução de ERP moderna e completa: contabilidade, distribuição, CRM e muito mais. Software como serviço (SaaS na sigla em inglês) ou em seus servidores. Inclui dispositivos móveis; preço não é por usuário.
Raptech SaaS ERP is the business management platform for organizations to automate business processes and get real-time analytics.
QT9™ ERP is an easy-to-use, cloud-based ERP suite with FDA 21 CFR Part 11 electronic approvals. See a demo & start a Free Trial today!
O software de contabilidade líder para pequenas empresas. Acesso instantâneo a informações de clientes, fornecedores e funcionários.
O ERPAG é um serviço de nuvem de ERP que abrange todos os processos de negócios de empresas de pequeno e médio porte. Saiba mais sobre o ERPAG
Digitize and automate your processes with our tailor-made ERP software especially for retailers and service providers.

Avaliações do JobBOSS²

Pontuação média

Geral
4,2
Praticidade
4,1
Atendimento ao cliente
4,4
Recursos
4,0
Relação qualidade/preço
4,1

Avaliações por tamanho de empresa (funcionários)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Encontre avaliações segundo pontuações

5
41%
4
45%
3
8%
2
3%
1
3%
David
David
Vice President, EUA
Usuário do LinkedIn Verificado
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação

E2 Shoptech revolutionized our shop

5,0 há 4 anos

Vantagens:

1. No IT guy cost to maintain server. 2. Can use inexpensive workstations. We use Chromebooks for data collection. I also use a chromebook for trips. 3. Android/Apple app for tablets that can be used for data collection 4. Also just released an app for employees to check in and out from their phone. You can post stock from this app. 5. Work from anywhere. I was in Minnesota 2 weeks ago during a blizzard. I was at starbucks, posted up next to the window, working on my chromebook with no hick ups. 6. New updated features over the old system. Better reports. More capable Hot Spots. 7. Works the same as the old system, just things are in different spots. 8. Better, more efficient user interface 9. Easier to customize reports 10. Just introduced Dashboards

Desvantagens:

1. The subscription price. 2. Cert control in general can be better. 3. Employee Clock in Module is a pain. You cannot edit someone time until they are clocked out.

Elliott
Engineer, EUA
Automação industrial, 11-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação
Fonte: SoftwareAdvice

Excellent Product

5,0 ano passado

Comentários: We are happy with the software and look forward to the future. The consistent upgrades are promising and encourage users to stay, but we hope that the price does not go up exponentially with the merger with ECI.

Vantagens:

The software is powerful and easy to use a majority of the time. Support is helpful and readily available. We use E2/Jobboss2 for all of our estimating, order management, quoting, purchasing, scheduling, and more. After 6 years with the software it is definitely sustainable and a needed tool in our shop.

Desvantagens:

The homepage user interface is difficult to look at. There is a lack of customization options concerning fonts, text size, etc. Right now we have to use third party extensions to try and adjust fonts so some of our users can read the text properly. These extensions tend to cause problems with the logos so navigating becomes a little more difficult if you aren't familiar with where the buttons are. Implementing higher contrast homescreens would be beneficial and/or having an ingrained option for text size customization.

Kate
General Manager, EUA
Mineração e metais
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação
Fonte: SoftwareAdvice

Small Business Looking for Shop Control

3,5 há 6 anos

Vantagens:

Experience: We are a small family owned business that needed to get ISO certified as a requirement by our customer. We did our research and E2 was the best company to offer shop control and offer ISO certification. We have been using E2 since 2012, we have been ISO certified since 2012. We were eager and became ISO certified within 6 months (take a lot of work and dedication to get it done quickly). Overall E2 has been a great resource for us. Pros: The software is easy to use, the information that you are able to get from reports is helpful (only as good as the information put in). Easy for all employees to use with all computer skill levels. ISO documentation was extremely helpful with becoming ISO certified. Customer service is always helpful, you always get a real person to help you with your needs.

Desvantagens:

Software does not allow you to do multiple things at once, it is very simplistic which might be best. Difficult to customize it to you specific needs, it can be done but there is a cost for that. If you are a start up company this software would be great to get you going with all aspects, if you are an established company you might need to adjust how you do things. We still do all of our accounting and customer quoting from QuickBooks as that works best for our company. We do not use E2 for scheduling as we are a fast pace job shop and things change on the fly and difficult to schedule within the software.

Steve
Operations Manager, EUA
Maquinário, 11-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação
Fonte: SoftwareAdvice

Alternativas consideradas:

Steve Cate

4,0 ano passado

Comentários: We can quote jobs so fast with E2 it has become the way we control the pace of our business. If we want to be busier we submit a quote within hours of the RFQ. If we are too busy we take longer to submit quotes. It also helps a lot with scheduling but scheduling is the most difficult function to use.

Vantagens:

Ease of use and good tech support. Very similar to quickbooks

Desvantagens:

When allocating stock to jobs, unless it was purchased specifically for that job, it is a bit cumbersome so we had a custom report written to allow the tag number of the inventory to be scanned.

Chad
Production Manager, EUA
Mineração e metais, 11-50 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação
Fonte: SoftwareAdvice

Alternativas consideradas:

Exact JobBOSS review

4,0 há 3 anos

Comentários: Good Service generally and helpful on custom apps. We have done a bunch of them!

Vantagens:

Good first level entry product. Lots of options for expansion. Priced well. works well for most of what we do

Desvantagens:

Could be easier to use. Search in fields could search the whole field instead of just in order. Need ability to reschedule batches of jobs or ops. Looking in the future to need better paperless abilities for the floor. This would be drawings, capacity dashboards. Also as things become more connected we are going to need ability to integrate to nesting