E2 Shop System

E2 Shop System

da Shoptech Software

Quem usa o E2 Shop System?

O E2 da Shoptech é uma solução de manufatura que oferece agendamento, compras, expedição, gestão de clientes e contabilidade. Ele é projetado para bolsas de trabalho, contratos e uma variedade de lojas sob encomenda.

Conheça o E2 Shop System

O E2 Shop System é um software abrangente de fabricação que coloca o controle total do chão de fábrica ao seu alcance. Projetado apenas para bolsas de trabalho e fabricação sob encomenda ou contratado, o E2 prepara você para ver seus negócios como nunca antes e obter uma visão geral da melhor maneira de gerenciá-los.
Ele auxilia com cotações rápidas e precisas, coleta de dados em tempo real, agendamento flexível e muito mais!

Detalhes do E2 Shop System

Shoptech Software

http://www.shoptech.com

Fundada em 1984

Preço do E2 Shop System

O E2 Shop System não possui versão gratuita nem versão de teste grátis.

Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Não

Implantação

Computador - Mac

Nuvem, SaaS, web

Computador - Windows

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

Horário comercial

Online

Recursos do E2 Shop System

Sistemas ERP
Administração da distribuição
CRM
Gerenciamento de pedidos de compra
Gestão da cadeia de fornecedores
Gestão de RH
Gestão de armazéns
Gestão de ativos empresariais
Gestão de estoques
Gestão de pedidos
Gestão de projetos
Gestão financeira
Relatórios e análise de dados
Controle de qualidade
Gerenciamento de documentos
Gestão da cadeia de fornecedores
Gestão de fornecedores
Gestão de orçamentos
Gestão de recursos
Previsão
Rastreabilidade
Agendamento
Cobrança e faturamento
Compras
Controle de qualidade
Custos do trabalho
Gestão de capacidades
Gestão de pedidos
Gestão de pedidos de trabalho
Gestão de remessas
Orçamentos e estimativas
Rastreabilidade
Rastreamento de trabalho
Agendamento
Agendamento automatizado
Análise hipotética
Gestão da qualidade
Gestão de mudanças
Planejamento das necessidades de materiais (MRP)
Planejamento de capacidades
ERP
Gerenciamento de pedidos de compra
Gestão da manutenção
Gestão da qualidade
Gestão da segurança
Gestão de remessas
Integração da contabilidade
MES (Sistema de execução de manufaturas)
Orçamentos/estimativas
Planejamento das necessidades de materiais (MRP)
Relatórios e análise de dados

Avaliações do E2 Shop System

Exibindo 5 de 645 avaliações

Geral
4,3/5
Praticidade
4,2/5
Atendimento ao cliente
4,5/5
Recursos
4,1/5
Relação qualidade/preço
4,2/5
Lisa M.
Office Manager
Maquinário, 13-50 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/02/2020

"New to E2 and already loving it"

Comentários: Really happy with our decision!

Vantagens: 1. I really like the look of E2. The colors, the fonts, and the buttons are very nice to look at and work with all day.
2. The menus are very simple, not overrun with so many options that you don't really use anyway.
3. There's almost nothing I've found that I can't undo. Forgot to add freight to an invoice or posted something to the GL and realized it was wrong? It's all undoable.
4. Customer service is not outsourced and they are very quick with their replies and help. Everyone I have spoken to so far really knows this software and explains everything very clearly.
5. The report designer allows you to alter any report to fit your need.

Desvantagens: I have no complaints about the financial side of E2. I know our estimators have issues with the lace of flexibility in regard to the quantity per parent part of engineering a job, but mostly everyone is happy. The report designer is a third-party application and it shows. Not as easy to use as the rest of E2, but still super happy to have it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/02/2020
Roy A.
President/Gen.Mgr.
Petróleo e energia, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/03/2020

"Gem-Trim of Houma, LLC (Manufacturer of Control Valve Parts)"

Comentários: Our experience has been excellent.

Vantagens: Gem-Trim is a small manufacturing company of control valve parts. The E2 Shop System fit our company perfectly with the three modules we needed (Manufacturing, Financial, Quality). E2 is not a multi layered system like some of the other systems we looked at. Gem-Trim uses all three modules to a high degree and the three modules compliment each other and provides management to a vast amount of information. The E2 System is an extremely user friendly product but still gives a small company the big company profile.

Desvantagens: There were some minor obstacles in the program we had to overcome and adjust to, but the support from the E2 staff was a tremendous help and assisted us through those situations.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/03/2020
Kate D.
General Manager
Mineração e metais
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3,5/5
  • Praticidade
    2,5/5
  • Recursos e funcionalidades
    3,5/5
  • Atendimento ao cliente
    4,5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 28/07/2016

"Small Business Looking for Shop Control"

Vantagens: Experience: We are a small family owned business that needed to get ISO certified as a requirement by our customer. We did our research and E2 was the best company to offer shop control and offer ISO certification. We have been using E2 since 2012, we have been ISO certified since 2012. We were eager and became ISO certified within 6 months (take a lot of work and dedication to get it done quickly). Overall E2 has been a great resource for us. Pros: The software is easy to use, the information that you are able to get from reports is helpful (only as good as the information put in). Easy for all employees to use with all computer skill levels. ISO documentation was extremely helpful with becoming ISO certified. Customer service is always helpful, you always get a real person to help you with your needs.

Desvantagens: Software does not allow you to do multiple things at once, it is very simplistic which might be best. Difficult to customize it to you specific needs, it can be done but there is a cost for that. If you are a start up company this software would be great to get you going with all aspects, if you are an established company you might need to adjust how you do things. We still do all of our accounting and customer quoting from QuickBooks as that works best for our company. We do not use E2 for scheduling as we are a fast pace job shop and things change on the fly and difficult to schedule within the software.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 28/07/2016
Lucas P.
Director of Quality
Engenharia mecânica ou industrial, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    5/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/03/2020

"Used to use E2"

Comentários: Customer support and product was good. We aren’t a machine shop and are a travel service company. E2 wasn’t offering a Mobil App at the time we needed it. That is why we moved to another software to track all employees time and expenses.

Vantagens: It was great at linking in-house employee hours jobs.

Desvantagens: It was not easy for employees to change their time during the day/week. Managers had to edit it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 17/03/2020
Erica C.
Manager
Engenharia mecânica ou industrial, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    3/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/09/2019

"Good software"

Comentários: Overall this is the best application for what we need. The customer service is top notch. The custom development team is good.

Vantagens: I like the fact the you can route, have job costing, accounting, etc all in one area. For this type of application, this is the best software to choose from. Shoptech continues to make improvements and listens to the customers on where to improve.

Desvantagens: The quality module needs improved as well as the scheduling. The repository in unusable.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 03/09/2019