Quem usa esse software?

Maintenance Management is a core element of a successful organisation be it, manufacturing, mining, facilities or hotels. MEX is a versatile CMMS and can be used in a wide range of industries.

Avaliações médias

39 avaliações
  • Geral 4.5 / 5
  • Praticidade 4.5 / 5
  • Atendimento ao cliente 4.5 / 5
  • Recursos 4 / 5
  • Relação qualidade/preço 4.5 / 5

Detalhes do produto

  • Preço inicial $2390/uma vez
  • Detalhes dos preços Concurrent user licensing modal
  • Versão gratuita Não
  • Avaliação gratuita Sim
  • Implantação Nuvem, SaaS, web
    Instalado - Windows
    Celular - iOS nativo
  • Formação Pessoalmente
    Documentos
  • Suporte Horário comercial
    Online

Dados sobre o fornecedor

  • MEX
  • http://www.mex.com.au
  • Fundada em 1995

Sobre o MEX

MEX gives you flexibility to have a portable & personalised system for all your maintenance & inventory needs. MEX is a powerful Computerised Maintenance Management System designed to easily manage all your critical assets. The online platform provides a control centre to effectively monitor anything & everything related to maintenance. Modules include an Asset Register, Requests, Work Orders, History, Preventative Maintenance, Inspections, Readings, Invoicing, Inventory, Purchasing & Security.

Recursos do MEX

  • Agendamento
  • Agendamento de manutenção
  • Banco de dados do cliente
  • Custos do trabalho
  • Gestão de equipamentos
  • Gestão de expedição
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de trabalhos
  • Imóveis residenciais
  • Propriedades comerciais
  • Rastreamento de recursos
  • Roteamento
  • Acesso móvel
  • Administração de chaveiros
  • Agendamento
  • Compras
  • Controle de estoque
  • Gestão de calibração
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão preventiva
  • Gestão técnica
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Agendamento de manutenção preventiva
  • Computer Maintenance Management Software (CMMS)
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de ativos de TI
  • Gestão de energia
  • Gestão de equipamentos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de garantias
  • Gestão de instalações
  • Gestão de licenças de software
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de peças
  • Agendamento de manutenção
  • Banco de dados do cliente
  • Controle de estoque
  • Gestão de expedição
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de trabalhos
  • Rastreamento de equipamentos
  • Rastreamento de garantias
  • Agendamento de salas
  • Controle de estoque
  • Cronograma de instalações
  • For Schools
  • Gerenciamento de fornecedores
  • Gestão de ativos fixos
  • Gestão de equipamentos
  • Gestão de incidentes
  • Gestão de inspeções
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de visitantes
  • Gestão preventiva
  • Imóveis residenciais
  • Propriedades comerciais
  • Space Management
  • Administração de impostos
  • Código de barras e RFID
  • Gerenciamento de documentos
  • Gestão da depreciação
  • Gestão de eliminações
  • Gestão do ciclo de vida do recurso
  • Orçamento de recursos
  • Rastreamento de estoque
  • Registro de auditoria
  • Acesso móvel
  • Administração de chaveiros
  • Agendamento
  • Cobrança e faturamento
  • Gestão de calibração
  • Gestão de estoques
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão preventiva
  • Gestão técnica
  • Manutenção preditiva
  • Rastreamento de recursos
  • Rastreamento do histórico de atendimento
  • Agendamento
  • Banco de dados do cliente
  • Compromissos recorrentes
  • Controle de estoque
  • Gestão de contratos
  • Gestão de expedição
  • Gestão de tarefas
  • Gestão de trabalhos
  • Gestão preventiva
  • Orçamentos e estimativas
  • Roteamento

As avaliações mais úteis do MEX

Casella Mex Casella

Traduzir com Google Avaliado em 23/01/2017
Harvey H.
Maintenance Systems Engineer
Vinhos e licores, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
5/5
Geral
4 / 5
Praticidade
4 / 5
Recursos e funcionalidades
4 / 5
Suporte ao cliente
5 / 5
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: Casella Family Brands initiated the use of Mex in 2007 "Just to help us with Maintenance", Who would have thought of the wide usage & power of the system now, The Business has grown considerably & Mex has adapted & grown with us from the early days of 10 users to now having 225 users, the business was on 1 site now we have multiple sites looking after maintenance function of 150+ maintenance staff & an asset register with over 10,000 assets. All functions of the Mex System are utilized from the requesting process & approval to the acquisition of parts & final Scheduling, A comprehensive history has been developed which we now have as a resource to use on reporting regulatory requirements & in moving the maintenance function forward strategically. The system may not be the biggest out there but its ability to be adaptable to our designed maintenance program whilst keeping a robust user environment is invaluable in running the day to day maintenance function, Mex is now in the centre of all the maintenance functions on all our sites giving us control of all our labour, materials, running costs & information.

Vantagens: Its ability to adapt to our changing maintenance function while withholding a robust user environment.

Desvantagens: The systems scheduler is clunky & needs improvement, eventually as every user continues down the path of true jobs control the scheduling of the workload must be the pathway to this result.

Resposta dos fornecedores

por MEX em 27/01/2017

Thanks very much for the review Harvey, we¿re happy to hear that you¿ve had such a great experience with MEX over the last 9 years and thank you for the feedback regarding the scheduler. If you ever need any assistance you can always phone in and talk to our support staff. Thanks for taking the time to review MEX.

Good but...

Traduzir com Google Avaliado em 05/03/2019
Reuben M.
Store Person
Empacotamento e contêineres, 501-1.000 funcionários
Usou o software para: Mais de dois anos
Fonte da avaliação 
4/5
Geral
4 / 5
Praticidade
3 / 5
Recursos e funcionalidades
2 / 5
Suporte ao cliente
Relação qualidade/preço
Probabilidade de recomendação:
Pouco provável Muito provável

Comentários: The software is full of great features, however they are only as great as the information that goes in, which can sometimes lead to frustration. We use MEX to run our stores (although no ordering happens through MEX unfortunately)
We also use the Preventative Maintenance in a big way, and some features are still struggling to be realized (for instance, the hierarchy of PM's)
However, when good information is input consistently, fairly consistent results are output.

Vantagens: Good features for stores and preventative maintenance etc. Lots of information and recording of history is possible.
Great to be able to add photos and all sorts of information in behind stores items, or work orders.

Desvantagens: Often can be running slow and a bit clunky. Some features are not user friendly/intuitive to use (e.g. exiting a field in order to save) Building custom reports is way over-complicated for someone without the correct training.
Certain stock reports do not work, as they seem to have been installed or set up incorrectly.

Resposta dos fornecedores

por MEX em 12/03/2019

Hi Reuben,

Thank you for leaving a review, we appreciate your honest feedback and we are pleased to hear that you find a number of features good to use. We also wanted to let you know that problems highlighted with the usability of MEX are issues we take seriously. We would greatly appreciate the opportunity to discuss this further with you and help resolve your issues. We will be in touch shortly.

Ler mais avaliações