CCH Tagetik

Quem usa o CCH Tagetik?

Todos os mercados verticais. Empresas com mais de US$ 300 milhões em vendas anuais ou mais de 500 funcionários

Conheça o CCH Tagetik

Ideal para organizações de médio e grande porte, o CCH Tagetik simplifica e automatiza muitos tipos de planejamento em uma única solução, modernizando e simplificando o processo e facilitando a colaboração entre os planejadores financeiros e operacionais. Independentemente da sua metodologia de planejamento e orçamento, a amplitude, flexibilidade e facilidade de uso do CCH Tagetik oferece a familiaridade de um front-end do Excel, a flexibilidade da nuvem e o poder da inteligência financeira integrada.

CCH Tagetik - Informação

Wolters Kluwer

http://www.tagetik.com

Fundada em 1986

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)
  • Horário comercial

Implantação

  • Nuvem, SaaS, web
  • Instalado - Windows
  • Celular - iOS nativo
  • Celular - Android nativo

Formação

  • Pessoalmente
CCH Tagetik - Vídeo
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

CCH Tagetik - Visão geral de preços

O CCH Tagetik não possui uma versão gratuita, mas oferece versão de teste grátis.


Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Sim

Recursos do CCH Tagetik

  • Balanço
  • Cenários hipotéticos
  • Consolidação/Roll Up
  • Controle de versões
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • Gestão de tesouraria
  • Multidepartamento/Projeto
  • Múltiplas empresas
  • Planejamento dos ativos
  • Previsão
  • Razão geral

Ver lista completa de Programas de Orçamento

  • Administração de impostos
  • Alertas da datas críticas
  • Cobrança e faturamento
  • Controle de despesas
  • Cronograma de amortização
  • Elaboração de orçamentos e previsões
  • Gestão de carteira
  • Gestão de recursos
  • Para aluguel de equipamentos
  • Para imobiliárias
  • Rastreamento de pagamentos
  • Relatórios de capitalização

Ver lista completa de Software de Contabilidade de Arrendamento

  • Análise de dados preditiva
  • Análise qualitativa
  • Análise quantitativo
  • Análises pontuais
  • Consolidação e reagrupação
  • Criação de quadros de resultados
  • Elaboração de orçamentos e previsões
  • Indicadores chave de desempenho (KPI)
  • Painel
  • Planejamento estratégico
  • Relatórios pontuais

Ver lista completa de Software de Gestão de Desempenho Empresarial

  • Balanço
  • Cenários hipotéticos
  • Consolidação/Roll Up
  • Controles/permissões de acesso
  • Demonstrativo de lucros e perdas
  • Gestão de tesouraria
  • Importação/exportação de dados
  • Múltiplas empresas
  • Orçamentos/Previsões
  • Razão geral
  • Registro de auditoria

Ver lista completa de Software de Relatórios Financeiros

CCH Tagetik - Alternativas

Mais alternativas ao CCH Tagetik

CCH Tagetik - Avaliações

Exibindo 5 de 78 avaliações

Geral
4,3/5
Praticidade
4/5
Atendimento ao cliente
4,4/5
Recursos
4,4/5
Relação qualidade/preço
4,1/5
Sabrina F.
Controller
Química, 1.001-5.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 12/01/2017

"Tagetik is easy"

Comentários: We choose tagetik some years ago for consolidation.
the year after we started a new project for budgeting
then planning...
every project was a success

Vantagens: It's a tip to a better way of working
saving time to perform better

Desvantagens: Our consultant from the beginning is the same person, we know each other and we work as we are colleagues

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: GetApp
  • Avaliado em 12/01/2017
Alessandro M.
Senior Consolidation Specialist
Publicidade e marketing
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4,5/5
  • Praticidade
    4,5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4,5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    9/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 21/09/2015

"The one-stop solution for your financial reporting needs."

Vantagens: Tagetik has succeded to develop a Corporate Performance Management system which can fullfill the reporting needs (including legal compliance requests) of a great number of companies. Doesn't matter if you are a small firm or a large company, if you are an industrial company or a service provider. Tagetik offers a scalable solution which can easily implemented on your existing transactional applications, creating a consistent set of data which can be used for different proposals such as the draft of the financial statements, or a reporting package for internal use, or even a CSR report. Moreover the integration with the MS Office suite application (such as Word, Excel and Powerpoint) establish a familiar interface, thus empowering the day-by-day activity of data entry, report creation and data analysis. Last but not least, one of the key factors that make Tagetik your choice for your financial reporting activities resides in its consultants, who are focused on delivering a solution which fits perfectly to your requests. When you buy Tagetik you don't only buy a software. You buy a valuable service for your business.

Desvantagens: Like any business software, Tagetik needs to be updated in order to increase its performance and to meet the hardware and software standards always evolving. If you are looking for a "one-shot investment" which could solve all your problems for the next 10 years look elsewhere. Even if it means that you are still running Office 97 on a Windows XP machine. And even if I'm not sure you are going to find what you are looking for.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 21/09/2015
Buta B.
Accountant
Construção
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    3,5/5
  • Praticidade
    2,5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4,5/5
  • Relação qualidade/preço
    3,5/5
  • Probabilidade de recomendação
    6/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 12/07/2016

"Very good flexible software."

Vantagens: It's very flexible and is easy to integrate with other software programs and the interfacing process is seamless.

Desvantagens: It's overly complex at times, some parts of the software are difficult to understand and administer because it can do so much.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 12/07/2016
Avaliador Verificado
Reporting Manager
Engenharia mecânica ou industrial, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    4/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 15/06/2020

"Robust Software with a little room for improvement"

Comentários: As a pioneer in adoption Tagetik in NA, we have been satisfied. There is some room for improvement though, and we are very vocal about it.

Vantagens: Cloud based software that has a minimal downtime

Desvantagens: Structure is not user super friendly. Lot of things are coded in Italian which makes it a bit challenging.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 15/06/2020
Cristina R.
Financial Controller
Transporte rodoviário e ferroviário, 51-200 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    4/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/12/2019

"Tagetik review 2019"

Comentários: Overall we are happy about Tagetik and we continued buying new modules (IFRS16, CbCR) to help us with the new regulations. We support having the system and make it grow with new items.

Vantagens: After the Tagetik implementation was closed and we could launch out first budgeting year with it, we saw a radical change in the way we work, how fast we get the data, how easy the users work with it, how clean and reliable it was. The quarterly closings and consolidations have become so much neater and faster.

Desvantagens: The original project was a lot more complex on the revenue generating side, the cash flows, the intercompany declarations, which we had to give up doing directly in Tagetik and instead loading them through Excel modeling done outside the system. Clearly budgeting and forecasting from a flow point of view takes longer because it's not a "update a number, push the button, system is updated" anymore.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 09/12/2019