Salesforce Marketing Cloud

Quem usa o Salesforce Marketing Cloud?

Empresas de todos os tamanhos e setores.

Conheça o Salesforce Marketing Cloud

Conheça o Salesforce Marketing Cloud, uma solução de marketing líder para aumentar o envolvimento com os consumidores. Use o gerenciamento avançado de dados para coletar, organizar e armazenar com segurança dados de primeira, segunda e terceira partes, juntamente com dados offline, para criar perfis completos de dados do consumidor. Adapte todas as interações com sua marca usando a inteligência artificial integrada. Em seguida, envolva cada consumidor individualmente em escala usando soluções de e-mail, dispositivo móvel, publicidade e sociais líderes do setor.

Salesforce Marketing Cloud - Informação

Salesforce

http://www.salesforce.com/marketing-cloud/overview

Fundada em 2000

Salesforce Marketing Cloud - Preços

O Salesforce Marketing Cloud não possui versão gratuita nem versão de teste grátis.

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Versão gratuita

Não

Teste Grátis

Não

Implantação

Nuvem, SaaS, web

Formação

Pessoalmente

Ao vivo online

Webinars

Documentos

Assistência

24 horas por dia (representante ao vivo)

Horário comercial

Online

Recursos do Salesforce Marketing Cloud

Ferramentas de Análise de Marketing
Análise de dados do site
Análise de dados preditiva
Atribuição de canais
Controle do ROI
Indicadores das redes sociais
Indicadores de desempenho
Mapeamento da trajetória do cliente
Monitoramento de campanha
Painel
Testes A/B
Biblioteca de imagens
Campanhas gota a gota
Conformidade com CAN SPAM
Conteúdo dinâmico
E-mail otimizados para celulares
E-mails acionados por eventos
Editor de e-mail de WYSIWYG
Gerenciamento de listas
Gestão de assinantes
Gestão de modelos
Pesquisas do cliente
Páginas de início/formulários web
Relatórios e análise de dados
Respondedores automáticos
Testes A/B
Arquivo morto e retenção
Bloqueador de spams
Caixas de entrada compartilhadas
Gestão de assinaturas
Gestão de filas
Gestão de respostas
Lista negra/branca
Monitoramento de e-mail
Recuperação de dados
Respostas predeterminadas
Roteamento
Análise de dados preditiva
Análise do setor comercial
Análises de dados comportamentais
Dados demográficos
Geocodificação
Geofencing
Rastreamento da localização
Visualização de dados
Análise de dados preditiva
Atribuição de múltitoque
Atribuição entre canais
Controle do ROI
Mapeamento da trajetória do cliente
Modelagem de atribuições
Rastreamento de conversão
Segmentação do público
Agendamento de postagens
Análise de dados
Filtragem por palavras chave
Gerenciamento de contatos
Gestão de conteúdo
Gestão de múltiplas contas
Publicação automática
Rastreamento de conversão
Segmentação do cliente
Atribuição de canais
Concurso por SMS
Cupons
Marketing baseado na localização
Marketing por e-mail
Mensagens de texto
Monitoramento da participação
Notificações por push
Segmentação contextual

Salesforce Marketing Cloud - Avaliações

Exibindo 5 de 257 avaliações

Geral
4,1/5
Praticidade
3,6/5
Atendimento ao cliente
3,7/5
Recursos
4,1/5
Relação qualidade/preço
3,7/5
Aaron B.
Director Consulting, Salesforce Marketing Cloud
Publicidade e marketing, 10.001+ funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    3/5
  • Relação qualidade/preço
    4/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/01/2019

"Powerful, but complex"

Vantagens: This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.

Desvantagens: There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 28/01/2019
Walter T.
Marketing Specialist
Educação superior, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    4/5
  • Praticidade
    3/5
  • Recursos e funcionalidades
    3/5
  • Atendimento ao cliente
    4/5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    7/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/01/2020

"SFMC"

Comentários: This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Vantagens: In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Desvantagens: Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 21/01/2020
Avaliador Verificado
Marketing Operations
Serviços financeiros, 13-50 funcionários
Usou o software por: Mais de um ano
  • Classificação geral
    2/5
  • Praticidade
    1/5
  • Recursos e funcionalidades
    2/5
  • Atendimento ao cliente
    1/5
  • Relação qualidade/preço
    1/5
  • Probabilidade de recomendação
    0/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/04/2020

"A huge waste of time"

Comentários: Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.

Vantagens: I don't like anything about this software.

Desvantagens: The integration with Salesforce is WAY oversold in the marketing materials. Moving data back and forth between the two products is extremely finicky and prone to breaking. Expect lots of duplication of data and lists that will invariably be out of sync. Managing email opt out lists with two systems of record from the same company is a CAN-SPAM nightmare. The integration's administrative tools can't be accessed in lightning. The customer facing unsubscribe and profile management pages look like shit and can't be branded or customized. They are so old, they still provide customers a warning about using HTML emails with AOL. Your Salesforce users will see email sends and interactions in contact records for some but not all emails sent via marketing cloud. If you try to send to a campaign or report from Salesforce, email personalization won't work. Same thing for transactional emails. You will have to send every single piece of personalization data in the API call to marketing cloud, because MC won't be able to find it on its own, even though it has a list of all these attributes and is supposedly syncing with Salesforce. There is single sign on, but only by request, and provisioning of accounts is not supported. Journeys will break the minute you make the slightest change to them. Trying to split journeys based on Salesforce attributes often just doesn't work. Because it's Salesforce, anything you would actually want to do with this software comes at an additional cost.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 24/04/2020
James B.
Digital Marketing Executive
Instituições religiosas, 501-1.000 funcionários
Usou o software por: 1 a 5 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    5/5
  • Relação qualidade/preço
    5/5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/04/2020

"Revolutionary all-in-one marketing"

Comentários: This has allowed a lot of things that we used to have to manually manage - email, customer journeys, etc - to be run semi autonomously. It's a lifechanger!

Vantagens: I was blown away when we first started using Marketing Cloud. Finally a lot of the marketing activities we had done in many separate places were condensed into one place, all the data tying back into Salesforce

Desvantagens: There have not been any huge issues I've found so far, though admittedly we've only been using Marketing Cloud for a couple of months.

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 29/04/2020
Avaliador Verificado
Visual Designer
Seguros, 201-500 funcionários
Usou o software por: 6 a 12 meses
  • Classificação geral
    5/5
  • Praticidade
    5/5
  • Recursos e funcionalidades
    5/5
  • Atendimento ao cliente
    Não avaliado
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2019

"Definitely a step up from MailChimp"

Vantagens: This software makes it easy to build professional looking emails that add all the information you need with drag and drop

Desvantagens: IT is sometimes hard to organize and sort files

  • Fonte da avaliação 
  • Avaliado em 05/09/2019