AmberPOS

da Pacific Amber Technologies

Quem usa o AmberPOS?

Varejistas que procuram uma solução de ponto de venda funcional que inclua gestão de estoques, gerenciamento de clientes/fornecedores, geração de relatórios, integração de comércio eletrônico e recursos para várias lojas.

Conheça o AmberPOS

Software de ponto de venda e soluções de gerenciamento para comércio varejista no Canadá e nos Estados Unidos.

AmberPOS - Informação

Pacific Amber Technologies

http://www.amberpos.com

Fundada em 2001

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Compare o AmberPOS com produtos similares

Preço inicial

US$ 999,00
US$ 69,00
US$ 39,00
N/D

Versão gratuita

Versão gratuita Não
Versão gratuita Não
Versão gratuita Sim
Versão gratuita Sim

Teste grátis

Teste grátis Não
Teste grátis Sim
Teste grátis Sim
Teste grátis Sim

AmberPOS: implantação e suporte

Assistência

  • 24 horas por dia (representante ao vivo)

Implantação

  • Windows (desktop)
  • Windows (local)
  • Linux (local)

Formação

  • Ao vivo online

Recursos do AmberPOS

  • API
  • Acesso offline
  • Alertas/notificações
  • Análise de tendências de vendas
  • Assinatura eletrônica
  • Atualização em tempo real
  • Automação de pedidos
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Cobrança e faturamento
  • Contas de clientes
  • Controles/permissões de acesso
  • Dados em tempo real
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de artigos reservados
  • Gestão de comissões
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de impostos de vendas
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de promoções
  • Gestão de recibos
  • Gestão de vales-presente
  • Histórico de transações
  • Histórico do cliente
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • PDV para restaurantes
  • PDV para varejo
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Pedidos de vendas
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de pagamentos
  • Programa de fidelidade
  • Rastreamento de estoque
  • Reconhecimento de códigos de barras
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Várias localizações

Ver lista completa de Sistemas PDV

  • API
  • Acesso offline
  • Análise de dados em tempo real
  • Análise de tendências de vendas
  • Atualização em tempo real
  • Banco de dados do cliente
  • CRM
  • Dados em tempo real
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de armazéns
  • Gestão de comissões
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de mercadorias
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de promoções
  • Gestão de recibos
  • Gestão de remessas
  • Gestão de vales-presente
  • Histórico do cliente
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Marketing por e-mail
  • Monitoramento em tempo real
  • Múltiplas moedas
  • Otimização de estoques
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Para varejistas
  • Pedido por correio
  • Pedidos de vendas
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Previsão
  • Processamento de cartões de crédito
  • Programa de fidelidade
  • Rastreamento de estoque
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Reposição de estoque
  • Sincronização de dados
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software de Gestão de Varejo

  • API
  • Análise de tendências de vendas
  • Assinatura eletrônica
  • Atualização em tempo real
  • Banco de dados do cliente
  • Catálogo de produtos
  • Cobrança e faturamento
  • Dados em tempo real
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão de comissões
  • Gestão de comércio eletrônico
  • Gestão de descontos
  • Gestão de devoluções
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de funcionários
  • Gestão de impostos de vendas
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de preços
  • Gestão de preços e margens
  • Gestão de promoções
  • Gestão de recibos
  • Gestão de tesouraria
  • Gestão de vales-presente
  • Gestão de varejo
  • Histórico de transações
  • Histórico do cliente
  • Importação/exportação de dados
  • Integração da contabilidade
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Marketing por e-mail
  • Múltiplas moedas
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Ponto de vendas (PDV)
  • Processamento de cartões de crédito
  • Programa de fidelidade
  • Rastreamento de devoluções
  • Rastreamento de estoque
  • Reconhecimento de códigos de barras
  • Relatórios de vendas
  • Relatórios e estatística
  • Relatórios em tempo real
  • Relatórios personalizáveis
  • Reposição de estoque
  • Sincronização de dados
  • Tela de toque
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software de PDV para Varejo

  • API
  • Acompanhamento de atividades
  • Agendamento de manutenção
  • Alertas/notificações
  • Armazenamento de documentos
  • Assinatura eletrônica
  • Banco de dados do cliente
  • Cobrança e faturamento
  • Código de barras/RFID
  • Gerenciamento de documentos
  • Gerenciamento de faturas
  • Gerenciamento de pedidos de compra
  • Gestão da disponibilidade
  • Gestão da manutenção
  • Gestão de calendários
  • Gestão de clientes
  • Gestão de contratos e licenças
  • Gestão de descontos
  • Gestão de estoques
  • Gestão de estoques do varejo
  • Gestão de expedição
  • Gestão de inspeções
  • Gestão de pedidos
  • Gestão de pedidos de trabalho
  • Gestão de recursos
  • Gestão de reservas
  • Gestão de reservas
  • Indicador de disponibilidade
  • Integração da contabilidade
  • Integração de QuickBooks
  • Integrações de terceiros
  • Leitura de código de barras/tíquetes
  • Manutenção de equipamentos
  • Modelos de e-mails
  • Orçamentos/estimativas
  • Pagamentos eletrônicos
  • Painel de atividades
  • Pesquisa e filtro
  • Previsão
  • Processamento de cartões de crédito
  • Processamento de faturas
  • Rastreamento de equipamentos
  • Rastreamento de estoque
  • Rastreamento de pedidos
  • Rastreamento de recursos
  • Reconhecimento de códigos de barras
  • Relatórios de utilização
  • Relatórios e análise de dados
  • Relatórios e estatística
  • Várias localizações

Ver lista completa de Software para Aluguel de Equipamentos

AmberPOS - Alternativas

Mais alternativas ao AmberPOS

AmberPOS - Avaliações

Leia todas as avaliações

Classificação geral

4,1/5

Pontuação média

Praticidade 4,1
Atendimento ao cliente 4,1
Recursos 4,2
Relação qualidade/preço 4,1

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Annette G.
Controller
Varejistas, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    4 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 21/02/2017

"been using this for four years and it is VERY reliable. like all new software programs, you need to adjust to all new bells and whistles"

Comentários: We are a unique company with three locations and use retail and layaways. looked at a TON of different software programs and this is the only one that could customize our Layaways for what we needed. Do you have to wait sometimes for answers? well yes, who doesn't? The majority of the time I get through right away.
However, when my server went down and I needed them ASAP, THEY ANSWERED VERY QUICKLY! I was up and running withing an ' hours' and it took me over a week to get my server back. (wasn't Amber's fault it was default hardware). We were still able to run the program on computers/registers without a server. (not many software companies can boast that)
I have dealt with another retail software program in the past where SQL was ALWAYS BREAKING DOWN (for days) then all of our stores were literally down. This system (AMBER) has a great SQL structure and database. There is no perfect software company but Amber has always been kind, considerate and helpful whenever I called for issues. The problems have always been fixed (some require patience which in today's world- no one wants to wait). the most important thing is to have a stable system AND having someone in your company who can help train those who are computer illiterate. it is up to you to make the changes in your company.
there are SOOO many reports to choose from that I still haven't used all of them. the best part is having all the customer history and all this history of purchases, sales etc that you can use.
Amber does a great job of tracking individual items, so you can easily see who purchased them. Exporting is great to excel spreadsheets.

Vantagens: Customer History and product history. this software tracks EVERYTHING that you do with a product.

Desvantagens: glitches that come occasionally with updates.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 21/02/2017
Daniel S.
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 07/02/2012

Comentários: We are a small rapidly growing specialty garden store. We have used a few different POS systems since opening, about 6 years ago. All of the systems we worked with in the past had too many functionality issues for us to keep using their software for very long. Since switching to Amber POS almost 2 years ago, our system has become much more streamlined and much easier to use. We have a warehouse that we use for excess product and bulky item storage. Amber POS can accurately track ALL of our inventory in both locations. When we expand to more store locations, we can add an infinite number of additional stores, using all the existing information. No need to retype anything in! All business information is now kept in one place. It's very easy to find any information needed from product information, vendor information, customer information, to all sales history & reports. The staff at Pacific Amber has been a blessing for our business. They are always ready to help with any issues that may come up. They usually answer the phone on the first call, but if I have to leave a message, I get called back quickly. Try that with Quick books and see how you feel endlessly waiting for help that doesn’t come. We had some issues setting up our old accounting program on new computers we bought. The staff at Pacific Amber even helped us install software from another company! I'm not saying that they are supposed to or expected to, but service like that is one of the many reasons that I am extremely happy with their software and support. They care and it shows. They also got our new website up and running! They advised us which shopping cart software to use, and then integrated it to the Point Of Sale. Now we can upload, update, edit, add and remove products from our online store right from the POS window! When we sell an item online, the transaction can be downloaded into the POS without having to retype any information! I'm sure you can see how much time this can save! We can even sell on eBay though our website and not have to retype in ANY information; it all gets downloaded correctly right into the POS. All in all, this is a great system and I am very happy with it and the staff at Pacific Amber Technologies. I would highly recommend it to anyone who needs a solid POS system, from a single store with a small inventory, up to large retail companies with dozens of stores and thousands of products. This software can handle whatever you need it too.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 07/02/2012
Viviane N.
Buyer/Inventory Manager
Artigos esportivos, 11-50 funcionários
Usou o software por: Mais de dois anos
  • Classificação geral
    4 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    5 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    5 /5
  • Probabilidade de recomendação
    10/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 31/03/2021

"Outstanding support"

Comentários: Great experience.

Vantagens: Amber is easy to use on a daily operations.
The best thing is without a doubt the support I have received from Amber Team, specially [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] himself.
Always professional, supportive, willing to listen to any issues and help solve them.

Desvantagens: The system is local server base and and not cloud, which required higher cost on IT services and hardware maintenance.

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 31/03/2021
Wayne G.
Varejistas
  • Classificação geral
    3,5 /5
  • Praticidade
    2 /5
  • Recursos e funcionalidades
    3,5 /5
  • Atendimento ao cliente
    4,5 /5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    8/10
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 17/10/2014

"A robust POS for small businesses"

Vantagens: They are responsive to requests for assistance. The software has many advanced features. The value is good. The built-in reporting is nice, with some caveats (see below).

Desvantagens: As a former software developer with 15 years of experience, there are a few issues I have. These might not bother everyone, though. First, the reporting system is nice, but you cannot alter the format or add/remove fields from the canned reports. This means I eventually had to build my own back end reporting system. The vast majority of people won't be able to do this, so be aware that if your main goal is robust reporting, this is a pretty major issue. Lack of keyboard shortcuts. If I change a SKU I cannot hit ctrl+S to save. I have to click the save button with the mouse. It's annoying. Unable to customize screen layouts. On the customer screen, for example, I cannot choose to display only the fields I use. This means there are a ton of fields I don't care about that I can't hide. This is the same for all the screens. The software has a lot of fields because of the advanced nature of its design. Even so, I don't need all of them, so being able to hide them would be wonderful. The label design system lacks a "snap to grid" system. Actually, it doesn't have a grid system at all. This makes designing a label unnecessarily difficult Custom queries cannot be altered later. If you setup a special price rule with a custom query and later wish to modify it, you must start over. Any attempt to change it will give you an error. This is annoying and leaves you open to risk that your new rule will miss logic you built into your old rule. It rounds down on sales taxes. If you sell any item that results in a sales tax value less than a penny, it won't charge sales tax. When you move thousands of dollars a year in these small transactions, this can lead to a substantial amount of sales tax you owe that the system never collected!

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 17/10/2014
Justin P.
  • Classificação geral
    5 /5
  • Praticidade
    5 /5
  • Recursos e funcionalidades
    4 /5
  • Atendimento ao cliente
    5 /5
  • Relação qualidade/preço
    Não avaliado
  • Probabilidade de recomendação
    Não avaliado
  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 09/11/2011

Comentários: I run a small business shoe store. The store has been in business for 33 years and coming into 2011 had never had any type of POS/inventory management. I came to SoftwareAdvice.com looking for assistance in locating the perfect retail software for a business that had previously never had as much as a computer. After a couple of months, I was able to narrow my search to Pacific Amber Technologies and their AmberPOS software. Despite being based out of Vancouver and having a 3-hour time difference to me on the east coast, Pacific Amber's customer service was top notch. Since they are a smaller business themselves, they seemed to understand the constraints of time and money and really worked to make sure I was getting everything I needed without spending more than I had to. In the early stages of getting all of the hardware, if they didn't have a product that I needed for a price that worked, they would direct me towards where online I could find it while maximizing my dollars. They assisted me every step of the way, from installation of software, to setup of any hardware, to getting my inventory tracking up and running. When it came time to set up my online store, AmberPOS was once again a huge help. The integration with my physical inventory and my online inventory was synced without much hang-up. As a business that hadn't used any type of inventory tracking previously, or anything digital at all, AmberPOS was relativity simple to teach to my sales staff and owner, all of who had very little computer experience. Most caught on very easily, and I definitely think that AmberPOS's layout and graphics not only make it a nice system to look at everyday, but much more inviting to someone who wouldn't be as comfortable with a system that functioned the same but looked like a spreadsheet. Over the past six months that we have had AmberPOS up and running fully in our store, any time we needed assistance we never had much issue getting in touch with their support team. Usually we could get the issue resolved within 24 hours, and they always checked back in to make sure everything was running smoothly. I cannot recommend Pacific Amber and their AmberPOS software more for a company of any size. The only reason I gave Functionality a 4-star rating is there are still a few minor issues, but whenever those are brought to their attention they are pretty quick to listen and update the software. I'll be sure to use AmberPOS for years to come!

  • Fonte da avaliação 
  • Fonte: SoftwareAdvice
  • Avaliado em 09/11/2011